Monday, April 1, 2013

besawang yang hamat

assalamualaikum.. 
sejak bergelar cikgu ni kan, sume kerja-kerja maya ditingglakan..sebab banyak lagi kerja-kerja maya atas arahan yang kena buat..siap bagi surat lagi surah buat kerja-kerja maya ni tau.. 
aku nak buang segala habuk-habuk blog ni dan cube memberi comitment kepada blog aku..
boley ke??jangan berlagak hokey.
.kerja maya berlambak lagih tak siap.. 
 xpe,kite kena cuba mengentertainkan diri melalui maya jugak..bahaha..

Sunday, December 25, 2011

supliment utk tubuhku (^_^)

assalamualaikum..


tgk tajuk entry pls. ok,arini saye hendak bercerita ttg rutin pemakanan terbaru utk thn 2012 (ups,gedik disitu).xlah,act aku da menjinakkan diri utk memberi bdn ini sedikit supliment utk mengekalkan tenaga sepanjang hari. terlebey semangat di situ.supliment ni da msuk dlm tubuh awal bln ni sebenarnye, tp lambat skit nak update. supliment y di beri pada badan ialah VCO. pernah dgr VCO. xpenah?meh akk nak cite. VCO ni terbahagi kpd 2 jenis. satu kapsul, satu cecair. sesiape y liat nak telan bentuk capsul dan anak tekak nye kecil mcm i, boley minum y cecair. kedua2 bentuk ni mempunyai fungsi y same. kat bawah ni kebaikan vco.




sape xpenah tgk,ni aku bg kasi tgk.
Kebaikan VCO

1-Menghilangkan parut jerawat dan strechmark bagi wanita yang hamil.

2-Kulit tidak mengalami sebarang masalah jerawat, berminyak dan kering.

3-Membantu mengurangkan berat badan dengan meningkatkan angka metabolik.

4-Mencegah risiko penyakit jantung dan kadar kolesterol yang tinggi.

5-Melembutkan kulit muka dan memberi perlindungan dari sinaran matahari.

6-Meningkatkan tenaga dan daya tahan fizikal dan mental.

7-Memperbaiki pencernaan dan penerapan vitamin-vitamin.

8-Melindungi tubuh daripada kanser.

9-Menyusutkan jerawat dengan cepat.

10-Melancarkan kitaran haid dan menyeimbangkan hormon

11-Batuk dan selsema cepat hilang serta melegakan pernafasan.

12-Mengurangkan tidur berdengkur.

13-Melawaskan pembuangan air besar dan air kecil.

14-Mengurangkan keadaan mudah lapar.

15-Sebagai agen pelincir dalam hubungan suami isteri.

16-Memperbaiki kandungan asid dalam rahim.

17-Mengekalkan kesuburan bagi kaum lelaki/wanita terutamanya yang telah berkahwin.

18-Amat baik bagi mengatasi masalah MONOPOS bagi kaum wanita (memperlambatkan proses)


panjang ok uols. oo,bercakap ttg vco ni, ade agent vco y tgh buat sale. i ni kan,mmg cari brg2 sale je skang, nak jimat duet la katekan. die buat promotion sbb die baru jd agent. kire nak cr market la ni. but why not kite tlg die kan,same2 dpt untung ape..aku xrugi sbb aku bley save duit..hehe. sape y suke mencari brg sale spt aku,bley klik dkt sini Vco Catalyst

hey, ape slhnye memulakan idup dgn perkare y baik dan memberikan khasiat utk badan sendirikan. sape y xde supliment utk diri, cubelah. bgs utk wanita y menjaga luar dan dalam. sebagai pengguna, i really love this product sbb aku nmpk kesan pd kulit aku. da xkusam. kulit aku ni xlah cantik,tp nak bg cantik kene la usahe lebey kan. ups,aku bkn jenis suke pakai make up tebal2 utk tutup jerawat,jeragat, kurap(ups,tu xde ea)



ok lah,bye uols

Tuesday, December 20, 2011

hye! saya dah bekerja

assalamualaikum..

keje dalam waktu cuti sekolah,ape ghase? mari kite tanye pada org y berpengalaman menghadapi situasi tersebut.


aku : bile anda mula bertugas?

me : sepnajang stdnt ambil SPM, kemudian cuti 2 minggu dan kembali ke sekolah utk membuka koperasi selama 4ari shj dan kembali ke sekolah pada 27.12.2011 utk meeting dan kemudian meeting,dan kemudian meeting,meeting lg.

aku : bagaimana situasi anda di rumah sewa?

me : sgt sunyi dan xtau nak buat ape.

aku : ada x cara utk menangani nye?

me : ade. counting the day utk blk dan sentiase buka tv bg memeriahkan suasana rumah.

bulan niconfirm duit api melambung. kuikui.

Thursday, December 15, 2011

rabu nan indah


assalamualaikum..

hye uols. cuti sekolah ni klu xjumpe kekasih ati haruslah mcm pelik. lantas en. kekasih ati telah mengambil cuti tahunannye pada ari rabu. ok uols,ari RABU. matlamatnye bile kuar ari bekerja tidaklah bayak kenderaan di jalan raya tapi ialah HAMPA. klu dah namenye cuti sekolah, kenderaan ialah semakin banyak. destinasi pilihan ialah MELAKA. haha,saje nak mengasah minda melihat tempat bersejarah.

pg2 lg da gerak laju2 amek kekasih ati di jusco. lpstu trus pg mlake. sarapan pg sume dlm kete sbb nak cpt smpai. smpai je mlake dah ghamai org. hampa uols sbb susah nak cr parking. dah jumpe parking ade ade pulak y mintak sedekah. tajam je mate diorng ni kan. die xcari y perempuan tau, die cr si lelaki. en. kekasih ati y baek ati ni bg la rm10 sbb die bg buku doa. lps tu boley pulak die ckp xcukup. ha?mintak lg. korng xghase ke die bukannye nak usahe sndri cr kerja. orgnye xsakit pun, sehat je tp xnak cari duit dgn cara y btl. harapkan belas kasihan org je. en. kekasih ati mls nak layan, trus tutup pintu kete, pastu blah.

eh, xmolah cite emo2 ni. destinasi pertame kami pg bangunan merah. panjat tangga tinggi2 dgn i mengade pakai kasut wedges gitu setelah mendapat kebenaran dr en. kekasih ati. die ni cerewet skit bab2 kasut. smpai kat sane,view 1 mlake boley tgk uols. xpyh naek Taming Sari y sgt mahal.




view mmg sgt cantek. pastu ade pulak angin sepoi2 bahasa. syahdu gitu




bile bace blk kisah bangunan ni ade mayat penah ditanam kat situ tp da dibawa keluar,trus kuar laju2. haha,penakut xaku ni.




lepas tu kitorng pg kapal Samudera. dl nak masuk ghase mcm xpyh bayar,tp sekarang nak masuk kene byr rm3. sume brg kene pakai duet tau uols.





sbb kan panas,trus dpt topi cantek tau uols.



a
en.kekasih ati pun dpt 1 juge.


tp bile kuar je dr kapal tu, hjn uols. ghase mcm lebey baek beli payung dr topi. tempat parking kete ialah jauh. lps mkn kene blk seremban sudah. mcm xpuas je jln2. ghase nak jln lg
tp xbley jln sbb hjn.





bye.

Tuesday, December 13, 2011

baju sekolah baru

assalamualaikum..

cuti sekolah i dah nak abes uols. next week i dah kene pg sekolah settlekan koperasi sbb ibubapa nak beli keperluan sekolah anak diorang. menci tau bile cikgu laen syok cuti tp i dah kene pg sekolah. mujur ade geng bujang laen y jage koop,xdelah i buhsan ddk koop nnti.

ups,klu kite pg shopping mall mane2 pun skrang ni tgh sale christmas dan slogan "Kembali ke sekolah" bergantungan ni shopping mall. mencik lagi. ingat budak sekolah je ke y perlu baju sekolah baru. cikgu pun perlukan baju sekolah baru tau uols.

jd misi i sekarang adalah mencari baju sekolah y baru dan menarik supaya pelajar tertarik utk belajar.
ok,
mengikut kajian, pelajar akan tertarik dgn guru y berpenampilan menarik utk merangsang mereka seronok belajar.
(fakta ni dah lame,tp baru nak buat.he)

sebenarnye ade 1 kes pasal baju y terjadi pada i tau.
xdelah nak brp malu sbb budak form1 y tegur.kuikui
cikgu, nape setiap ari khamis cikgu pakai baju y same je.
auch,tersentap i uols.
cikgu xde baju laen ke.
due kali i tersentap.
hmm,budak2 ni xtau ke baju batik sgt bernilai hargenye.
maka baju batik y i ada ialah SEHELAI
ye, SEHELAI
ko ingat aku mampu nak beli baju batik banyak2.
kene kumpul 3 bulan gaji baru dpt sepasang kain batik.
blm pergi tempah lagi. klu pg tempah,bln gaji berikutnye.
ini bermakna 4 bulan baru dpt pakai baju batik baru tau.
tibe2 otak ni bergelora dgn idea y bernas.
ape kate awak semua kumpul duit ari2 pastu adiahkan cikgu kain batik.
ok,i bagi mereka tersentap pulak.haha

jd sepanjang cuti sekolah ni, banyak kedai i masuk utk mencari kain y santek utk di jadikan baju sekolah 2012. xdelah i tersentap lagikan thn 2012.
sape nak cari baju cantek, xkiralah pg sekolah ke pejabat ke, ade satu online shop ni tgh buat sale.
kain cotton. i skrang tgh gile kaen cotton. kedai ni ade baju y dah ready made dan blm jd baju pun ade juge.
ade jugak i berkenan tp bile pk balik, banyak baju dah i buat dan masih blm di bayar.
klu beli lagi nnti sape nak byrkan kat makcik taylor tu kan.
xpelah,kite tggu sale y laen.







gambar syok sendiri uols.hehe



bye

Monday, December 12, 2011

1st annivesary (^_^).wink!

assalamualaikum..

ops,da sebulan saye ni jd tunangan org upenye. wink! maksudnye da semakin dekat nak jd isteri org. dush!atoooi. mane ready lg. ingatkan nak xmo pk2 lagi,tp bile pg lunch ngan ibu ari tuh bley pulak dgn xde ribut,xde hujan ibu tanye



nak buat majlis bile?
:
:
:
:

huh?xbkk kalendar lg lah bu. he
.
.
.
.
.
eh,bile nak bukaknye. ibu nak booking catering.
:
:
:
:
he,nnti time lunch kite tanye azrol ye.
.
.
.
.
.
ok.
time lunch sorng pun xtanye azrol bile nak kawen. haha
sume kelaparan. mujur tunang i dah sediakan makanan awl2.
kami tinggal duduk da mkn dgn senang ati tanpa memikirkan tarikh kawen.
tq laling.


arini, genaplah sebulan saye menjadi tunangan org. mase salam2 family en. tunang, makcik die pesan

"ni dah jd tunang azrol, jage diri. masing2 ddk jauh, jage diri masing2"
.
.
.
ok.
copy dat makcik.
tp kan,bile da jd tunang org ni automatik ghase laen uols. xbley nak describe. uols kene ghase sendiri. tp y pasti mcm mane lah nak buat persiapan kawen nnti. haha
mulelah mencari tips mengekalkan hubungan.(ups,kene cari ke). haruslah bertanye pd akk strategi y perlu bg merencana aktiviti setiap bulan.
tp camne ye uols. sorng di selatan, sorang di tengah2. mencari brg haruslah di tgh2. nampak gaye mcm i kene pg tgh2 je.

cuti sekolah ni mmg xcari brg pun,mcm terlalu awal je kan. sekadar mate ni jeling2 cr brg ade lah. kan tgh sale ni uols. haruslah bijak berbelanja.

ups,mcm dah tersasar je kan.

aku mmg xupload gmbr en. tunang kat fb. sbb ghamai student aku ade fb aku. nnti ade je comment2 baru pasal en. tunang.





"Happy 1st month annivesary"





ghase2 ade x 2nd month annivesary entry??

Sunday, December 11, 2011

gerhana bulan (^_^)



assalamualaikum

kelmarin aku tgk banyak fb cite pasal fenomena gerhana bulan. yang mencetuskan fenomena gerhana dlm family aku, teqa. sibuk die panggil ayh suruh tgk bulan dkat luar. ok, persoalan sekarang teqa yang nak tgk,tp ayah aku y setia menanti dkat luar tgk bulan??! tp tgk fenomena gerhana bulan dari awal smpi abes mmg wow!no pain, no gain! sakit tengkuk mendongak tp the result so beautiful. besar sungguh ciptaan Allah. dan disitulah juga aku,teqa,ajah dgn ayah bkk cerita pasal fenomena gerhana bulan secara sains nye. guess wat! i still remember all the cycle of the fenomena! yeaha! ingat kan dah out dah.

bile bertemu lensa. bln blm tutup sepenuhnya









tukar posisi dr mendongak kpd duduk











at the end, aku,teqa ngan ayah je y tgk gerhana bulan tersebut. mmg cantik bile die da jd ring. nak tgk gerhana matahari kene pakai sunglass tebal2 kan tp tgk gerhana bulan xpakai cermin mate tebal2. tp aku kene pakai cermin matelah sbb i kan rabun. ups




terlalu jauh untuk digapai








bye

Friday, December 9, 2011

year End Giveaway By nisamenaip

assalamualaikumm.

da lame ghasenye xjoin giveaway ni. bile belek blog nisa nie,rupenye die da launching giveaway die. ceit,lambat 4ari dah. tp namepun giveaway kan,xkire awal ke akhir. giveaway nie sape2 buley join dan sgt terbuke kpd wanita dan lelaki sbb 88 adiah nie termasuk lelaki dan wanita ye. mmg bnyak sponsor nisa nie. giveaway dibuka sehingga 31 Dis 2011. ups,esknye newyear lah.

sape nak join,klik banner tuh..

Saturday, November 26, 2011

tahun baru=)

assalamualaikum..

salam maal hijrah kepada semua umat Islam.semoga tahun baru ini membawa seribu erti kepada anda semua. buang y keruh thn lepas dan ambil y jernih thn lepas punye isu.hehe.

Tuesday, November 1, 2011

menunggu kene solek

boringnye kene tggu my Vi kene service. dan secara tibe2 saye nmpk balang ice cream di situ!!saye mau amek. service makanan kat sini mmg bez. tp mkn aiskrim 5 minit je. my Vi abes solek pkl6. buhsannye. mood y sgt buhsan.

Thursday, October 27, 2011

saya memang kuat berjalan

assalamualaikum..

minyak yang diberikan secara percuma dan penuh selamat di habeskan dalam hanya 2 hari sahaja. dan miles y saye gunekan sudah mencapai utk di service. penatnye nak menyetelkan dlm mase y singkat. mcm2 bende kene buat. kejap berlari amek baju, pastu berlari cr tudung plak. tp bez bergonjrng ngan ibu cr brg2 pihak lelaki. mestilah di situ terdapat sponsor y wajib menaja ye. tp mmg penat. jgnlah wat last minute. tp mane ade aku wat lasy minute. ni je mase y ade. nak wat kat johor, non hado mood langsung nak buat.

esok ade keje lagi nak buat. mujur keje sekolah dah siap. fuhh!

Sunday, October 23, 2011

first step

assalamualaikum..

ari sabtu kami berempat kuar bergonjeng tgk wayang, cr brg aku, btlkan phone ajah, pastu blk..tp mmg penat sbb cr tempat parking xjumpe2..masuk je kete,sume tido..smpi rnr seremban,smayang, beli kudap2, sume celik blk..haha..

ari ahad, kene anta ajah ngan teqa. but on dis day, i got my Vi!!sgt mendebarkan okeyh. jakun seketika. but then on d way blk, follow ayah dr belakang. guess what!first step of my Vi da masuk lubang dah.whohoho. kesimpulannya, pandu berhati2 ye bg pemandu di luar sana.



p/s: kene sambung kemas umah plak..

Saturday, October 22, 2011

dis is why i love weekend


kami memang sgt suke berseronok!!!!! bile lg dpt kuar ni!!!

Sunday, October 2, 2011

hello Oktober

assalamualaikum

eh,da oktober da. kjap je ghase kan. minggu dpn PMR da nak stat. lpstu SPM. bersedie ke anak2 murid aku ni. gaye mcm blm je. tp ade gak gaye y dah mcm ready btl2 sbb dlm klas asyik tido je kan..mmg tggu mase kpale nak jwblah tu gamaknye. xpelah kan. sndri mau ingatlah mase dpn masing2. klu kaunselor pun xmkn saman, ini kan pulak guru biase mcm aku ni kan.hehe

xnak srabut2 kpale.xnak2,no,no,no. en. perisik dtg menyelamatkan saye!ape ye die buat dtg sini.he,die mmg suke wat keje gilos ni.disebabkan nnti xmenyempat2 nak jumpa sblm konvo ni,die dtg lah menjenguk aku di sini. lame gak xjumpe die ni melainkan mms y menjumpakan kami. okeh, die nak anta tudung upenye. dpt sponsor lg. yehuu!!xsangke pandai die plh tudung walaupun kene mrh.haha

ingatkan die dtg,ade la plan nak cr brg2 skit. tp non-hado brg y berkenan di ati. tp ade satu aktiviti y berkenan di hati beliau.


tp sebelum melaksanakan aktiviti ni kene cek pemeriksaan. dan saye setiase menunggu.
jd budak baek je kan.


nilah aktiviti y die berkenan sgt tuh.aku sgt setie menunggu smbil mkn aiskrim.nak derma xlayak.layak tggu je. tkt tgk jarum y besar


darah die sgt laju.spt je dah penuh.org sebelaj smpi kene tukar tangan tp xpenuh2. dl aku ghase xpayah nak bius2 time nak msk jarum bsar tu.tp skang siap kene bius la plak. zaman da berubah btl.



mujur xcomot mkn asikrim.mintak tlg akk nurse amekkan gmbr.he,tq akk nurse!bile ujung mggu ghase kejap je. tp bile time sek ghase mcm berkurun!esk sek!

Saturday, September 10, 2011

oh,perut da sendat!!

assalamualaikum..

minggu ni mcm cepat je berlalukan.minggu y berlalu y masih dlm mud raye. selaku cikgu bujang y chumel mesti lah didatangi dgn pelbagai undangan utk menikmati jamuan ari raye di umah cikgu2 y sudah kahwin. umah cikgu bujang mestilah tidak akan mengundang sape2 pun y dtg ye uolls. nan hado balang kuih, mahupun kueh raye.

ari sabtu y berbahgie smlm, sume cikgu dijemput membuat marhaban. marhaban ni mmg famous kat jhr. tujuan utk memanjatkan kesyukuran, kemeriahan dan mengeratkan silaturrahim. cikgu2 bujang ni pun joinlah sbb mkn free kan. dpt jenguk2 design umah2 cikgu ni.bile lg kan:p

umah2 cikgu y dah kahwen bnyk kat pasir gudang.xdelah jauh tp rumit dan berliku2.pening nak ingt.mujur konvoi beramai2. tp umah pertame kami cikgu bujang smpi dl sbb nak reserve makanan y hado:p

sopan xaku di umah pertame. baik je kan calon menantu sorang ni..dushhh!




ok,lihat kek y ado di depan itu.non tahan uolls!!
cikgu ini sdh buat perangai!!



umah ckgu pertame y plg special ade sup gearbox.ups,aku xmkn box2 ni.mcm ade sisa2 lemak y terlekat dlm mulut je nnti.5 buah umah lagi nak marhaban dan mkn,mestilah save space sdikit kan uolls supaye non montel di ari mendatang kelak.



umah kedua,kami jugak menjadi y pertame sbb parking baek punye di umah pertame.


tudung kami adalah same ye y wane pink tu sbb dibeli oleh cikgu y same:p







umah ke-3 adalah umah mentor aku dan merangkap ketua bidang saye y sgt superbbbb bez!!xpenah menimbulkan masalah kpd anak didiknye ini!! umah beliau sgt wallahh!!jd anak angkat boley:p





hudohnye aku ddk.timah!!ko xckp aku ddk non sopan!!




baby ini sgt direbuti oleh semua lapisan cikgu bujang uolls.tp bile dpt ghase nak letak balik!!penat mendukung beliau!!





ghase nak join skali je bdk2 ni tido.mcm kene korban je mrk ini sbb mrk dikelilingi oleh org marhaban.




oh,aku tidak mahu anak kembar!! sgt penat. mak mrk ini tidak sempat menggemukkan badan. slim mcm anak dare uolls.




kami y bujang ni mestilah dpt duet ghaye lg ye.sile jgn jeles.perut di kala ini tersangatlah sendat dgn pelbagai makanan y heavy ye.non hado pun kueh ghaye y msk dlm perut ini.

tidak terlintas pun nak parking kete jauh2.sume parking di depan pintu masuk umah org sebelah,umah depan.maka kami y slim2 ini dgn ikhlas ati parking di kwsn y sgt lapang di setiap umah kecuali umah pertame iaitu dpn umah tuan umah. maka kami mendapat sedikit keuntungan di situ iaitu berpeluh.

p/s: thn dpan turn umah bujang..grrrrrr

Saturday, August 6, 2011

softball player

assalamualaikum..

pagi2 ni tibe2 teringat adk2 aku y tgh membesar dgn pesatnye. review diorng punye fb tgk2 gmbr diorang rase mcm klako plak. teqa mmg terkenal dgn suke bergmbr. azah dl liat nak bergmbr, skarang gaye mcm tgh berjinak2 mengambil gmbr. tgk blk aktiviti mrk berdue kat sek, due2 jd player dan due2 amek badan beruniform y same cume laen sek.

okey, ni ajah time die zmn sek dl. softball jugak. mcm mane bley join xtau lah. tp mmg lepas die join game ni, tgn die mmg power bab mengurut. terase smpi ke tulang,perghhh menangis klu die urut.


ni teqa. die ni haruslah bergambar dl sblm maen. ni aku xtau die maen pakai ape sbb ayh kate mesti ade lebam2 punye. xtau die tangkap pakai tangan or anggota badan y laen. aku tgk glove tu da bsar dah,xmuat ke bola tuh???

kesimpulan daripadanya mereke berdue sudah mengalami zaman kegelapan di muke y amat teruk.ngehehe.ok,bile lagi nak kene sunburn kan muke tu. time ni lah nak sunburnkan muke,xpyh nak malu2.



p/s: sgt merindui zmn blajar di sek, bkn zaman mengajar di sek.

Sunday, July 31, 2011

nak balik lagi

assalamualaikum..

da pose da kite kan.kjap ke ghasenye sthn ni kan.memandangkan aku balik time pose ni kan,kami pun jale2 la bersame.tp bkn dgn en.perisik ye uolls sbb die pun pulang ke kampung juge.uhuk,uhuk.oo,smpi umah ari jumaat lps tu ari sabtu kene pulang ke kmpng johor semule.ghase mcm xpyh amek bas blk rembau tp amek bas pg batu pahat kn,kan bgs.

ari ahd kami kuar berjimba2 buat cermin mate tiqa y da terlalu tue untuk dipakai oleh die.haruslah ditukar menurut ayh.dan ibu,cermin mate mahal ke murah ke cnfirm ilang punye.ibu pun buat satu sbb die punye da already ilang.

okey,tiqa punye spect siap dlm mase 1jam je.ayh y pilih.ayh punye taste mmg superb!ayh mmg bekenan dgn spect y aku pakai.oh,spect y die buatkan sempena bufday aku,uhuk,uhuk.tiqa dpt brand y same,saiz y same,design y same cume kaler laen je.ibu punye kene tggu smpi seminggu.okey,terpakse lah ibu merabe2 seminggu ni ye.


sementare tggu spect tiqa siap,dkt dpn A-LOOk tgh buat kempen derma darah.aku dgn ibu mestilah excited nak derma dan aku lah org pertame y excited kene tendang jauh2 sbb mmg xlayak.ibu lepas segale saringan nak derma darah.

dpt teman ibu je.teqa y amek gmbr ni dgn kabur nye.grrr


..

ibu dpt derma satu tiub tuh,tabek la bu.derma sblm nak pose2 ni kan.oo,tp mmg every year kempen derma darah ni akan dibuat setiap akhir bln julai.so,next year bley cube lg.insyaAllah.


p/s: selamat menjalani ibadah berpuase kwn2..

Wednesday, July 27, 2011

GIVEAWAY : WIRDA WARDA


assalamualaikum..

emm,ghasenye mcm da lame xjoin GA ni kan.update pun jarang da skang.bkn xde cite cume xterceirte..cecite,cecita..ha,ni nak cite la ni. bile tgk je blog ni ghase tertarik plak nak join.tangan ni ghase gatal je nak join GA yang tuan tanah ni anjurkan sbb adiah y di tawarkan tersangatlah menarik.xcaye,arr cetengok,cetengok :)



...




.....



menarik kan.klu nak cube jaye klik la gmbr tersebut.anda akan disambungkan kpd blog tuan tanah ini.mane tau rezeki di bulan pose ke.oh,GA ni lamabt lagi tarikh tutp die.don't worry.klu ade rezeki mesti dpt punya.wink,wink..

nak tag:

Tuesday, July 19, 2011

sape mau tolong


assalamualaikum..


klu tgk pensil case aku ni dgn renungan y mendalam msti perasan da koyak..sape mau tolong.bnyk sgt program aku bw kehulur kehilir ni la padahnye..



tgh key in markah kerja kursus bdk.sape mau tlg.

sgt memerlukan pertolongan!!

Saturday, July 2, 2011

saya penat


assalamualaikum..

sape cakap jd cikgu ni keje senang,mmg aku nak sekeh.jd cikgu skang sgt susah dgn attitude stdnt y xmenentu.tersangatlah penat nak uruskan mereka dan pentadbiran.aku punye berat badan ni naek turun.bile balik umah naek,bile blk sek turun.arrrghhh!!!semalam wat medical checkup terkejut doc bile bace berat aku kat scale tuh.grrrr.tp mujur tekanan darah aku normal.kwn aku da kene tekanan darah rendah.skang ni aku xmkn pg smpi petang pun xpe.xghase lapo langsung.sbb aku ghase kat sek dari mase aku pg mkn,baek aku wat keje.huh,terbaek!!jgn jd mcm saye.dan setiap kali blk umah,aku akan dibebeli berdas2 oleh ibu aku.jgn jd mcm aku lg.nak bejalan2 pun xsempat.sgt sadis.jgn jd mcm aku lg.

mggu lepas,parents dtg amek result.bnyak btl cadangan y diorng nak tuk betulkan anak mrk.kesian aku tgk,mcm2 mak diorng nak buatkan,tp anak wat xtau je.aku dgn selamba badak sound depan2 lg.aku peduli ape,mak ko ke bapak ko ke.biar tau skit perangai ank mrk kat dlm kelas camne.tu aku xbkk buku sume lg tuh.2 botol aku teguk aritu.haha


post kejap smbil tggu klien strusnye.

p/s:baru mggu lps blk umah,tp nak blk umah lg.sgt penat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...